Płatności i rozliczenia
Jestem na karcie podatkowej, nie jestem VAT-owcem. Czy mogę skorzystać z wariantu prowizyjnego z pominięciem podatku?
Zgodnie z obowiązującymi przepisami do wartości usługi, którą świadczymy powinniśmy doliczyć wartość podatku VAT. Niezależnie od tego w jaki sposób właściciel obiektu rozlicza swoją działalność prowizja jest stała.
Jak dowiem się o nowej rezerwacji?
O wszystkich nowych rezerwacjach informujemy wysyłając wiadomość e-mail oraz powiadomienie SMS. Wszystkie powiadomienia są bezpłatne.
Kiedy otrzymam środki z zadatku, jeśli ustawię opcję anulowania rezerwacji?
Środki z zadatku wpłaconego przez gościa pomniejszonego o prowizję przekazywane są do Ciebie po upływie czasu na bezpłatną anulację rezerwacji. Następuje tutaj odstępstwo od reguły maksymalnie 7 dni na wypłatę zadatku, tak by móc spełnić określone ...
Gość prosił o anulowanie rezerwacji, zgodziłem się. Czy otrzymam zwrot prowizji?
Jeśli sytuacja nie mieści w się w ramach ustalonych przez Ciebie warunków bezpłatnej anulacji to zwrot prowizji Ci nie przysługuje. Zadatek w takim przypadku jest bezzwrotny.
Jak zrezygnować ze współpracy w rozliczeniu prowizyjnym?
Jeśli chcesz zrezygnować z publikacji oferty Twojego obiektu w Noclegowo wystarczy, że zgłosić to nam telefonicznie, mailowo lub przez czat on-line. Również w panelu obiektu jest możliwość zgłoszenia zawieszenia lub całkowitego usunięcia obiektu.
Na jaki okres zawierana jest umowa współpracy w ramach rozliczenia prowizyjnego?
Współpraca jest bezterminowa. Oferta jest prezentowana w serwisie do momentu zgłoszenia wyłącznie przez gospodarza obiektu. Ze strony Noclegowo zawieszenie lub zakończenie współpracy może nastąpić z powodu łamania postanowień regulaminowych np. prób ...
Jakich formalności muszę dopełnić, by moja oferta pojawiła się w serwisie w opcji rozliczenia prowizyjnego?
Do publikacji oferty niezbędna jest samodzielna rejestracja w serwisie, uzupełnienie oferty oraz wybrór wariantu współpracy w formie rozliczenia prowizyjnego. Następnie należy: wybrać sposób przyjmowania rezerwacji - ręczny z potwierdzaniem terminu ...
Dlaczego Autopay pośredniczy w płatnościach za rezerwacje Noclegowo?
Ponieważ system ten zapewnia: szybką realizację płatności między bankami (dzięki przelewom elektronicznym i płatnościami kartami). pełne bezpieczeństwo transakcji automatyczną realizację wypłat środków do właścicieli obiektów
Chcę zweryfikować numer rachunku bankowego, ale mojego banku nie ma liście. Co mam zrobić?
Jeżeli Twój bank nie znajduje się na dostępnej liście, wybierz ostatnią opcję "Mam konto w innym banku". W kolejnym kroku uwidocznione zostaną dane do wpłaty 1 zł. Ważne, aby odbiorca przelewu oraz tytuł były dokładnie takie jak wskazane w tym kroku. ...
W jaki sposób mam zweryfikować rachunek bankowy?
W pierwszej kolejności należy wybrać opcje "ZWERYFIKUJ". Nastąpi przekierowanie do strony szybkich płatności Autopay. W drugim kroku proszę wybrać bank, do którego należy wskazany rachunek bankowy, podać adres mailowy i kliknąć w przycisk "Dalej". W ...
Jak mogę zmienić rachunek bankowy do wpłat zadatków od gości?
Numer rachunku bankowego możesz zmienić po zalogowaniu się do panelu obiektu: https://panel.noclegowo.pl/reservationSettings Po kliknięciu w przycisk "+ Dodaj nowy numer rachunku" będzie możliwość wprowadzenia nowego numeru konta. Pamiętaj, że ...
Jak wygląda wpłata pozostałej kwoty za rezerwację w wariancie prowizyjnym?
Pozostała kwota wpłacana jest poza systemem Noclegowo. Gospodarz powinien skontaktować się przed przyjazdem z gościem, aby ustalić warunki wpłaty. Należy poinformować, czy taka wpłata ma odbyć się przed czy na miejscu - po przyjeździe do obiektu.
Czy w dowolnym momencie mogę przejść na rozliczenie abonamentowe?
Oczywiście. Zgłoś nam wtedy chęć wyłączenia rezerwacji on-line. Po przejściu na rozliczenie abonamentowe, osoby zainteresowane noclegiem będą kontaktować się z Tobą bezpośrednio - telefonicznie, emailowo lub poprzez Twoją stronę www.
Czy otrzymam fakturę VAT za pobrane prowizje?
Oczywiście. Faktura VAT za prowizje pobrane od rezerwacji zostanie wystawiona na początku kolejnego miesiąca na dane płatnika wskazane w panelu. Faktura obejmuje wszystkie prowizje z poprzedniego miesiąca, np. w pierwszych dniach marca będzie ...
Kiedy otrzymam na moje konto pieniądze z zadatku wpłaconego przez gościa?
Nie przetrzymujemy Twoich pieniędzy! Rezerwujący wpłaca zadatek za pośrednictwem szybkich płatności Autopay. Następnie środki pomniejszone o prowizję wypłacane są na wskazane przez Twoje konto w ciągu 7 dni roboczych. Zwykle jednak trwa to szybciej.
Kiedy gość dokonuje wpłaty pozostałej kwoty za rezerwację?
Jeżeli zadatek jest niższy niż 100%, płatność pozostałej kwoty odbywa się poza Noclegowo. Określ w warunkach rezerwacji, czy będzie to miało miejsce po przyjeździe do obiektu, czy w umówionym terminie przed przyjazdem.
Jaka jest wysokość zadatku?
Wysokość zadatku ustalasz samodzielnie w warunkach rezerwacji. Minimalna kwota zadatku to 20% kosztu całego pobytu. Jeżeli wymagasz płatności całej kwoty już przy dokonywaniu rezerwacji mozesz ustawić 100% zadatku. Trzeba mieć jednak na uwadze, że ...
Czy zadatek jest zwrotny?
Co do zasady, zadatek jest bezzwrotny. Nawet jeżeli gość chce odwołać rezerwację przed pobytem lub nie przyjedzie do Twojego obiektu, masz prawo zachować zadatek. Nie musisz więc obawiać się, że prowizja zostanie pobrana, zadatek zwrócony gościowi, a ...
A jeżeli gość po mojej akceptacji rezerwacji nie wpłaci zadatku?
Jeśli po określonym czasie, gość nie dokona płatności zadatku, wówczas rezerwacja zostanie automatycznie anulowana.
Od jakiej kwoty pobierana jest prowizja?
Prowizja pobierana jest od całości kwoty rezerwacji. Na przykład jeżeli gość chciałby zarezerwować pobyt, którego koszt w całości wynosi 2000 zł zostanie pobrana prowizja w wysokości 319,80 zł brutto (13%+VAT).
Z jakiego konta mam wykonać przelew weryfikacyjny?
Przelew weryfikacyjny należy wykonać z tego samego konta, na które mają być przekazywane środki z rezerwacji. Weryfikujemy konto, aby mieć pewność, że pieniądze trafią na Państwa właściwy rachunek bankowy. Kwota przelewu weryfikacyjnego zostanie ...
Czy muszę podawać mój numer konta?
Podanie numeru konta jest niezbędne, ponieważ musimy wiedzieć na jakie konto przekazywać wpłaty za dokonane rezerwacje w Twoim obiekcie.
Co muszę zrobić aby przyjmować rezerwacje on-line?
Aby opublikować obiekt niezbędne będzie: KROK 1: Dodaj informacje o obiekcie (opis, zdjęcia, udogodnienia). KROK 2: Wskaż strukturę obiektu tj. pomieszczenia, które będzie mógł zarezerwować gość (np. dostępne rodzaje pokoi, domki, apartament itp.) ...
Ile kosztuje publikacja obiektu w wariancie prowizyjnym?
Publikacja obiektu w wariancie prowizyjnym nie wymaga opłaty aktywacjnej, ani żadnych opłat z góry. Prowizje pobierane są tylko i wyłącznie od dokonanych rezerwacji.
Czy warto aktywować obiekt w ramach rozliczenia prowizyjnego?
Oczywiście. Nic nie ryzykujesz, ponieważ sama publikacja obiektu wynosi 0 zł. Nie musisz obawiać się skomplikowanego systemu rezerwacyjnego, bo postawiliśmy na prostotę. Nie martw się także o podwójne rezerwacje na ten sam termin. Dlaczego? ...